سخنرانی مقام معظم رهبری ( ویژه سالروز ورود رهبر انقلاب اسلامي )

ايشان در تبيين عناصر شكل دهنده و پيروزي بخش انقلاب عظيم اسلامي، به «اتحاد ملي» اشاره كردند و افزودند: وحدت كلمه آحاد ملت با قوميتها و مذاهب گوناگون و پيروي آنان از امام بزرگوار، تمدن و جريان جديدي در انديشه سياسي جهان ايجاد كرد كه آثار هدايت بخش آن در مسئله فلسطين، ‌لبنان و ديگر مسائل آشكار است و تأثير بيدار كننده آن از شمال آفريقا تا شرق آسيا رو به گسترش است.

رهبر انقلاب اسلامي، استمرار وحدت اقوام ايراني و جريانهاي گوناگون سياسي را در دفاع از پرچم برافراشته شده اسلام در اين سرزمين، كاملاً ضروري و ضامن آينده درخشان ملت دانستند و بار ديگر خطاب به مردم كردستان تأكيد كردند:‌ عزيزان شيعه و سني، وحدت پر بركت اسلامي را با همه وجود حفظ كنيد.


ايشان «حضور مردم در صحنه هاي مختلف» را دومين عنصر تضمين كننده پيشرفت و عظمت ملت خواندند و به ملت توصيه كردند: ‌در انتخابات حضور پرابهت داشته باشيد و در عرصه هاي اقتصادي سازندگي و ديگر عرصه ها نيز حضور موثر و تعيين كننده خود را حفظ كنيد.

حضرت آيت الله خامنه اي ،«آگاهي» را عنصر ضروري امروز و فرداي كشور برشمردند و در اشاره اي كوتاه به برخي از بركات آگاهي ملت، افزودند: اگر ايستادگي آگاهانه مردم در پشت سر امام خميني نبود، عناصر متزلزل سالهاي اول انقلاب كه عقيده اي به آرمانهاي ملت نداشتند و به علت هراس از امريكا، به فكر نرمش و تواضع درمقابل زورگويان جهاني بودند، همچنان در رأس كار مي ماندند كه در اينصورت از عزت و پيشرفت و ابهت جهاني ملت خبري نبود.

رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به آگاهي نسل جوان،‌ خاطرنشان كردند: اين آگاهي عمومي، همچون تمامي صحنه هاي ديگر، در انتخابات نيز جلوه كند تا حضور آگاهانه ملت مانع از سركار آمدن كساني شود كه بخواهند در مقابل دشمنان تسليم شوند و آبروي ملت را ببرند.

حضرت آيت الله خامنه اي در تكميل معيارهاي انتخاب صالح ترين فرد به رياست جمهوري افزودند: اگر در پي انتخابات، كساني در مراكز گوناگون سياسي و اقتصادي روي كار بيايند كه بجاي ادامه راه امام و ترويج اصول و ارزشهاي امام و انقلاب، بخواهند با تملق گويي دولتهاي مستكبر غربي، به خيال خود موقعيتي براي ايران دست و پا كنند، اين براي ملت يك مصيبت است.

حضرت آيت الله خامنه اي در اين ديدار كه در ورزشگاه 17 شهريور بيجار برگزار شد، با يادآوري افتخارات تاريخي مردم بيجار و گروس، حضور مردم اين منطقه در حوادث مختلف سي سال اخير از جمله دفاع مقدس را، معيار قضاوت درخشان تاريخ درباره مردم دلاور و پرشور بيجار دانستند و افزودند: مردم شيعه و سني محب اهل بيت و بخصوص شيعيان كه پيرو مكتب اهل بيت هستند از آزمايشهاي بزرگ سربلند بيرون آمده اند.

رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به سياستهاي رژيم طاغوت در ناديده گرفتن اقوام مختلف خاطرنشان كردند: امروز به بركت اسلام و انقلاب، هر فرد ايراني در هر نقطه از اين كشور عظيم و عزيز، داراي شخصيت و ارزش مستقلي است و مجموعه اين ارزشها و شخصيتهاي مصمم و با اراده،‌ملت بزرگي را شكل داده است كه با ايستادگي مثال زدني، الگوي ديگر ملتها شده است.

ايشان دستور امام خميني (رض) را براي اعزام اولين گروه عمران به كردستان، نشان دهنده توجه ويژه نظام به مناطق «دور افتاده و عقب مانده در دوران طاغوت» دانستند و افزودند: اگر چه مخالفان اين ملت و دشمنان قوم كرد، با ايجاد ناامني، وقفه اي در خدمت رساني نظام بوجود آوردند اما دستگاههاي مختلف توانسته اند در سه دهه گذشته كارهاي فراواني در اين منطقه انجام دهند و دولت خدمتگزار نيز براي جبران بيشتر كمبودها،‌تصميمات خوبي گرفته است كه اميدواريم با كمك مردم شهرهاي مختلف كردستان از جمله شهر بيجار، كاملاً محقق شود.

ايشان در بخش ديگري از سخنانشان، برخي مهاجرتها از بيجار به مناطق ديگر را، مانع از پيشرفت اين منطقه خواندند و به مردم اين شهر خاطرنشان كردند: مسئولان دولت و استان، مسائل بيجار را بخوبي مي دانند و براي حل آنها برنامه هاي گسترده و باارزشي دارند، بنابراين قدر اين شهر و دشتهاي خرم و پربركت آن را بدانيد و با كمك كردن به مسئولان به حركت رو به پيشرفت استان، شتاب دهيد.

                                                                                           

 

 

  • نظر از: اقدس نخعي
    1395/02/28 @ 12:45:25 ب.ظ

     

    با سلام
    بسیار ممنون از انتقاد سازنده ی شما

نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.